Omgaan met agressie

Een gesprek dat uit de bocht dreigt te vliegen ombuigen naar een goedlopend gesprek is een enorme uitdaging.

In veel vormen van dienstverlening hebben medewerkers regelmatig te maken met weerstand of zelfs agressie. Het vergt ontzettend veel geduld en inzet om hier op de juiste manier mee om te gaan. Iedere professional in de dienstverlening is daarom gebaat bij een goed gevulde gereedschapskist om hier adequaat op te reageren. Zo zorg je ervoor dat je wél met voldoening kunt terugkijken op dat lastige gesprek.

Tijdens deze training leer ik medewerkers:

  • verschillende vormen van weerstand en agressie herkennen
  • valkuilen ontwijken
  • effectief en passend reageren
  • dichter bij zichzelf te blijven tijdens stress-situaties
  • te reflecteren op incidenten

Ook deze training kan deels worden aangepast aan de specifieke wensen en behoeften die er zijn en wordt verdeeld over minimaal 2 dagen. Gezien de persoonlijke en intensieve manier van werken is 6 personen de maximale groepsgrootte.

Opbrengsten training:

  • Kennis over verschillende vormen van agressie
  • De valkuilen kunnen ontwijken
  • Wél effectief en passend reageren
  • Betere (na)zorg voor je ik-instrument
Direct Aanmelden

Interesse?

Laat je gegevens achter en ik neem graag contact met je op.